Tado komt met Care & Protect tegen ketelstoringen

02 september 2020 2 Minuten 0 Reacties
Tado care & protect

Tado heeft een primeur: het ontwikkelde een Care & Protect-mogelijkheid aan waarmee je verwarmingssysteem 24/7 wordt gemonitord. Het idee is dat de verwarmingssystemen zo in een goede staat blijven, wat geld kan schelen voor gebruikers. De app detecteert fouten en laat je weten wat je moet doe om dit te verhelpen.

Tado Care & Protect

In sommige gevallen kun je zelf niets doen, maar dan raadt Care & Protect je aan om een expert te bellen. Kortom, het is een systeem dat je actief waarschuwt over de staat van je ketel, in plaats van de vaak wat reactieve manier waarop er nu met verwarmingsketels wordt omgegaan. Tado denkt dat het Care & Protect-systeem kan zorgen dat de uitval van verwarmingsketels wordt geminimaliseerd.

Het zou wel elke twee tot drie jaar nodig zijn om een verwarmingssysteem te repareren. Iets dat vaak veel tijd en geld kost. Tado denkt dat 60 procent van de storingen van een verwarmingssysteem nog dezelfde dag hadden kunnen worden opgelost. Hiervoor heeft het bedrijf miljoenen storingen van verwarmingssystemen geanalyseerd. Dat komt omdat de app is gelinkt met de slimme thermostaat van Tado, waarin gebruikers altijd up-to-date zijn van de huidige status van de ketel en warmte in het huis.

Dankzij de verbinding tussen de ketel en de slimme thermostaat van Tado kan er een lage waterdruk worden gemeten. In plaats van dat het dit maar door laat gaan, krijgt de klant een melding om het bij te vullen. Een lage waterdruk kan zorgen dat een verwarmingssysteem wordt uitgeschakeld, dus het is belangrijk dat dit goed in de gaten wordt gehouden. Dat kan de app voor je doen.

Verwarmingsketel

Tado gaat als volgt te werk: als de ketel ander gedrag vertoond dan normaal, of iets verandert in het patroon, dan krijgen mensen een notificatie op hun smartphone. Dat komt omdat het analyseert met behulp van intelligente algoritmes. Vervolgens krijg je doe-het-zelf-tips om de storing zelf te verhelpen, zodat je niet meteen naar een expert hoeft te bellen (en waarschijnlijk moet betalen). De app helpt klanten door het doe-het-zelf-proces heen, waardoor ze onder andere zelf hun ketel kunnen herstarten of radiatoren kunnen ontluchten.

De nieuwe Care & Protect wordt per oktober dit jaar toegevoegd als derde Skill aan de Tado Auto-Assist. Hierin vind je op dit moment al Geolocatie en Open Raam Detectie. Auto-Assist in de Tado-app gaat gepaard met een maandelijks abonnement van €2,99 per maand of €24,99 per jaar. De nieuwe Care & Protect Skill is beschikbaar via een app-update for alle Tado-klanten die de Auto-Assist gebruiken.

Reacties (0)